Τεχνολογία, οθόνες και η “σύνδεσή” τους με τα παιδιά


Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που πλέον χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές με οθόνες, κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ, έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν προβλήματα συναισθηματικά και συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια νέα φινλανδική επιστημονική έρευνα. Η υπερκινητικότητα, η διάσπαση της προσοχής, η αδυναμία συγκέντρωσης και η δυσκολία σύναψης φιλικών σχέσεων είναι βασικά προβλήματα τα οποία παρατηρούνται. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ.Γιούλια Πααβόνεν του Φινλανδικού Ινστιτούτου Υγείας και Ευημερίας στο Ελσίνκι, ανέλυσαν στοιχεία για 700 παιδιά. Η μελέτη επισημαίνει ότι ειδικά τον τελευταίο καιρό υπάρχει αύξηση της χρήσης συσκευών από μικρά παιδιά, και αυτό έχει ως αποτέλεσμα στην εποχή μας πολλά παιδιά ακόμη και 4 ετών να παίζουν βιντεοπαιχνίδια, να χρησιμοποιούν εφαρμογές και να βλέπουν βίντεο σε καθημερινή βάση, χωρίς οι γονείς να το γνωρίζουν πάντα. Αρκετοί επιστήμονες έχουν εκφράσει ανησυχίες για τις πιθανές επιπτώσεις στην ανάπτυξη των παιδιών, στις γλωσσικές ικανότητες, στις κοινωνικές δεξιότητές τους και για την πιθανότητα τα παιδιά να αποκτούν από νωρίς την τάση εθισμού. Η νέα έρευνα βρήκε ότι όσο μεγαλώνει ένα σύγχρονο παιδί, τόσο αυξάνει η χρήση συσκευών. Έτσι, ενώ στην ηλικία των 18 μηνών η χρήση συσκευών ήταν κατά μέσο όρο 32 λεπτά τη μέρα, έφθανε τα 114 λεπτά  στην ηλικία των πέντε ετών. Σχεδόν ένα στα τέσσερα παιδιά (23%) περνούσε πάνω από μία ώρα καθημερινά μπροστά από μία οθόνη στην ηλικία των 18 μηνών, ενώ στην ηλικία των πέντε ετών αυτό το ποσοστό είχε φθάσει το 95%, δηλαδή ελάχιστα πεντάχρονα παιδιά περνούσαν λιγότερο από μια ώρα μπροστά σε κάποια οθόνη (φορητού υπολογιστή, κινητού, παιχνιδομηχανής κ.α.). Ένα στα δέκα πεντάχρονα παιδιά (11%) περνούσε πάνω από μία ώρα με βιντεοπαιχνίδια. 

 Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «BMJ Open». 
 Πηγή: onmed.gr

Σχετικές Εικόνες: